
Brug marketing automation og spar tid, få varme leads og indsigt i kunderne
Marketing automation hjælper dig med at sætte markedsføringen i system, så du kan spare tid på det manuelle arbejde og i stedet bruge kræfterne på strategi, indhold og kreative opgaver.

Marketing automation platforme til forskellige behov
Du skal måske investere i en helt ny marketing automation platform? Eller du har allerede købt, men har brug for hjælp til opsætning eller til at skabe bedre resultater?
Uanset hvilke af disse situationer, du står i, kan vi hjælpe dig med at komme videre. Vi er specialiseret i platforme som HubSpot, ActiveCampaign og Marketo, som passer til forskellige behov.
Hver platform giver dig mulighed for at systematisere og automatisere både tidskrævende og gentagne marketingaktiviteter. Samtidig gør data dig klogere på brugernes adfærd, så du får nemmere ved at målrette din kommunikation.






Det kan du få hjælp til hos os
For at få succes med marketing automation skal du have styr på strategien, indholdet og kunderejsen. Og så skal du naturligvis have en marketing automation platform, der binder det hele sammen. Alt det kan vi hjælpe dig med.
Strategi
- Vi faciliterer workshops, hvor vi kortlægger jeres behov, ressourcer og mål
- Vi hjælper jer med at få overblik over de data, I allerede har, og skal indsamle i formularer
- Vi bygger lead scoring modeller, som hjælper jer med at måle på brugernes adfærd
- Vi opsamler leads på tværs af kanaler, så I har data samlet et sted
Implementering og opsætning
- Vi hjælper med at implementere jeres valgte marketing automation platform
- Vi integrerer til og opsamler data fra bl.a. CRM, webinar platform og sociale medier
- Vi opsamler adfærdsbaserede og demografiske data til rapporter og dashboards
- Vi opsætter lead scoring og automatiske workflows til leads, kunder og internt
Løbende rådgivning
- Vi giver sparring på tekniske opsætninger i HubSpot, ActiveCampaign og Marketo
- Vi designer kunderejsen og tilpasser løbende med afsæt i resultater, test og læring
- Vi rådgiver om opsamling af data, og hvordan du kan bruge den intelligent
- Vi gennemgår rapporter og dashboards, så vi kan optimere marketing aktiviteterne
Vi skaffede PLM Group mere end
200%
flere kvalificerede leads til salg – første år.
Sådan ser et typisk samarbejde ud
Indledende møde
På det første møde bliver vi klogere på jeres forretning, ambitioner, ressourcer, budget og målgruppe.
Workshop
På workshops dykker vi ned i valg af marketing automation platform eller tilpasning af den eksisterende.
Strategi
Vi udvikler en datastrategi og lead scoring modeller, så vi sikrer korrekt indsamling af data.
Planlægning
Vi lægger en plan for implementering eller tilpasning af opsætning, så alle ved, hvad der skal ske.
Implementering
Vi implementerer det valgte system eller tilpasser opsætningen, så I får det bedst mulige fundament.
Opfølgning
Vi vil gerne hjælpe dig med den daglige drift af dit marketing automation setup og løbende have din ryg.

CMO’ens quick guide til B2B marketing automation
Lær, hvad enhver marketing manager bør vide om marketing automation og leadgenering, og før det selv ud i livet.
FAQ
Marketing automation er et softwaresystem, som er designet til at automatisere og strømline dele af din markedsføring med det formål at skabe større effektivitet og bedre resultater.
Det omfatter alt fra e-mailmarkedsføring og styring af sociale medier til lead generering og kundeopfølgning.
Systemet hjælper dig med at holde styr på dine leads, deres informationer og adfærd, e-mail flows og automatiserede aktiviteter, formularer, lead scoring, annoncering osv.
Et marketing automation system kan koste fra nul kroner om måneden til et godt stykke over 20.000 kr. om måneden.
Prisen afhænger af hvilke krav, du har til værktøjets funktionalitet og mængden af kontakter.
Det er et rigtig godt spørgsmål og bestemt ikke nemt at svare på. Der er rigtig mange marketing automation platforme at vælge imellem, som adskiller sig ved at have forskellige features, workflows, priser og brugergrænseflader.
Starter du for småt, risikerer du, at du hurtigt vokser fra systemet. Og starter du for stort ud, kan prisen være svær at få til at passe med budgettet og det kortsigtede udbytte.
Den rigtige vej er at få kortlagt dine behov, krav, ønsker, ambitioner og en business case, der gør det svære valg mere enkelt at tage.
Vi vil selvfølgelig også gerne hjælpe dig med at træffe det bedste valg. Book 45 minutter gratis sparring her.
Vi står for det meste, når vi hjælper dig med at få implementeret et marketing automation system. Vi forventer dog, at du engagerer dig i processen og deltager i nogle møder med os, når vi har brug for dine input.
Ressourcemæssigt kræver det en større investering i starten og derefter kommer der løbende vedligehold og drift som fx opsætning af nyt content, justering af flows, løbende læring og tilpasninger.
Vi kan hjælpe dig med at hente data ud fra en platform og migrere den til en anden. I udgangspunktet er det nemt at flytte demografiske data.
Det forholder sig dog lidt anderledes med adfærdsbaserede data, da de er med i en aktivitetslog, som det er sværere at få med, når man eksporterer.

Få gratis sparring
Din tur til at tage action
Få 45 minutters gratis sparring på, hvordan marketing automation kan hjælpe dig til at få flere varme leads og mere salg på den lange bane.